UKHUWAHFILLAH

Friday, May 14, 2010

JAGA TEPI KAIN ORANG LA KAWAN

The Sahabat™ : Aku kutip sini da.. [link]
Kawan,
sila jagakan kain ku
kerana kadang koyaknya dibelakang,
aku
tidak perasan,
dan terus terlena.
lalu aku mendapat keaiban.

Jagakanlah
tepi kain ku,
tolong bagi tahu aku,
agar aku tidak mendapat malu

Jagakan
kain ku kawan,
tolong jahitkan jika kau mahu,
atau tutupkan jika
ia tersingkap,
atau tercalit najis.
Jangan sampai terserlah
hijabku.

Jagakanla...h tepi kain ku kawan.
Tapi bukan untuk kau
ketawakan,
atau wawarkan di khalayak
kerana terburai segala
kecacatanku.

Jagalah tepi kainku kawan,
jika ia tersangkut
duri,
tolong leraikan,
jika tidak aku akan jatuh tersungkur,
di
kawasan berduri dan berbatu.
Luka dan berdarah meninggalkan parut.

Kawanku,
dihadapan,dibelakang,di
kiri dan kanan,
ayuh,pandanglah kain ku

Bersama-samalah jaga
tepi kainku,
dan aku jaga tepi kainmu,
dan saling memberitahu
agar
kita semua tertutup malu
agar kita tidak lena
disepanjang
perjalanan yang sementara ini,
untuk bersama-sama
meraih bahagia
di ALAM SANA.


“Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara” (Al-Hujurat: 10).

“Bila
salah seorang dari kamu meminta nasihat kepada saudaranya maka
hendaknya (yang diminta) memberi nasihat”. (HR Bukhari)
http://4.bp.blogspot.com/_Iv3R6_w1SVw/S5B8k7Mih_I/AAAAAAAACu4/02gzSP8tEUU/s400/OrangPutih06_small.jpg


The Sahabat™



No comments:

Post a Comment

HAMBA ALLAH

My photo
Malaysia
Tentang aku? Hanya Allah sahaja mengetahui sepenuhnya tentang siapakah diri hamba-Nya ini yang sebenarnya..