UKHUWAHFILLAH

Friday, April 9, 2010

SYUKUR?


http://qurratulaini.files.wordpress.com/2009/09/taubat.jpg
Assalamu'alaikumwbt~
........
.......
......
.....
(*errr...cmne ek nak start blogging nih..aku tak tau camne nak luahkan ape yang terkandung dalam isi hati ni..huhu...hmm..takpela..jangan jadi hipokrit..senang citer..kan?)


http://syafiiakrom.files.wordpress.com/2009/05/istighfar.jpg
Hari ini...
Sekali lagi aku menunaikan solat Maghrib bersendirian..
Sudah lama tak berjemaah time maghrib..
rindu rasanya nak rasa nikmat solat berjemaah ni..huhu
Selepas menunaikan solat Maghrib... aku terus membuka facebook..
Lama juga aku tak 'mentelaah' buku sosial alam maya ni...

Dipendekkan cerita..
Azan Isya' pun berkumandang..
Aku pula tidak bingkas bangun dari tempat aku melabuhkan punggungku..

"Nanti dulu la..habis azan baru amik wudhu"..(*teruk kan?)

Aku 'tertonton' sebuah video klip lagu..(*pergghh...tertonton tu..konon-konon tak sengaja..)
Maher Zain - Open Your Eyes..

Aku tersentuh...menangis...
mendengar kata-kata beliau..
Subhanallah...
Aku bersyukur kerana Allah membuka pintu hatinya..

Mengenangkan diriku ini..yang selalu tidak bersyukur dengan Rahman dan Rahim yang Allah beri.. (istighfar...)
Adakah aku dalam kalangan orang yang tak tahu bersyukur..
dengan nikmat Iman & Islam yang diberi??
Adakah aku seorang hamba yang baik di sisi-Nya..
Tatkala tiba seru untuk aku mengerjakan perintah-Nya..
Aku lengahkan..
(istighfar...)
Ya Allah...ampunkan hamba-Mu yang hina ini...

:_(

http://indra1082.files.wordpress.com/2009/08/istighfar-80175754_sq_thumb_m.jpg

The Sahabat

No comments:

Post a Comment

HAMBA ALLAH

My photo
Malaysia
Tentang aku? Hanya Allah sahaja mengetahui sepenuhnya tentang siapakah diri hamba-Nya ini yang sebenarnya..