UKHUWAHFILLAH

Saturday, April 10, 2010

KHUSYU' DALAM SOLAT?

Assalamu'alaikumwbt...
Hmm...
Aku tak tau nak cakap camne la..Lagi pun aku tak reti nak wat ayat bagi orang faham..huhu...
Hmmm.... (*dah dua kali dah "hmmm")
Tadi semasa dalam perjalanan ke masjid..
Aku terfikir tentang solat...
Tiba-tiba aku teringat kata-kata seoang sahabat aku suatu masa dulu..

"..solat yang khusyu' ni tatkala kita angkat je takbir, terus terputus hubungan kita dengan dunia..bisnes, studi, awek, makan, masalah dan semua yang berkaitan dengan dunia lah..
yang ada cuma kita dan Allah..solat yang khusyu' barulah diterima Allah.."

http://muhammadkamal.files.wordpress.com/2009/08/solat-1.jpg

huhuhu...
so, cuba kita fikirkan sejenak..dimanakah kedudukan kita semasa mengadap Allah..
Sama-samalah kita fikirkan..
Mudah-mudahan segala 'amal ibadah kita khususnya solat diterima oleh
Allah s.wt..
Ameen~

http://farm4.static.flickr.com/3542/3449563313_4d711eb87e.jpg
TAKBIR!!....ALLAHUAKHBAR!!

The Sahabat

No comments:

Post a Comment

HAMBA ALLAH

My photo
Malaysia
Tentang aku? Hanya Allah sahaja mengetahui sepenuhnya tentang siapakah diri hamba-Nya ini yang sebenarnya..